Dior leghíresebb parfümjeinek története
“Egy parfüm sokkal többet elárul egy nőről, mint a kézírása”, vallotta Christian Dior, a neves francia divattervező. A második világháború megszorításokkal teli évei után célja az volt, hogy visszahozza a glamourt és az örömöt a nők életébe. Nemcsak új irányt mutató, feminin vonalvezetésű ruhákat alkotott, hanem finom, virágos illatokat is. Az alábbiakban bemutatjuk a legfontosabb parfümöket, és tippeket adunk a viselésükre is.
Miss Dior (1947)
Dior 1947 februárjában mutatta be első kollekcióját, és nem sokkal később előrukkolt első parfümjével is. Húga, Catherine inspirálta, aki a francia ellenállás tagja volt, és hosszú időt töltött egy koncentrációs táborban. A nehézségek ellenére is megőrizte az élet szeretete és szépsége iránti rajongását. Dior egyetlen instrukciót adott parfümőreinek: készítsenek egy olyan parfümöt, ami a szerelmet idézi fel. A virágos-chypre illat többek közt gardénia, grapefruit, neroli, bergamot, gyöngyvirág és damaszkuszi rózsa lágy kombinációjára épül. A jelenlegi reklámarc, Natalie Portman eleganciája tökéletesen megtestesíti a célközönséget: az erős, független, optimista és fiatalos nőt. Nem csoda, hogy több mint 70 évvel a megjelenése után a Miss Dior még mindig a legkedveltebb Dior illatnak számít.
Poison (1985)
Az 1980-as években a Dior a vezető európai kozmetikai cégek közé tartozott, de Amerikában nem voltak kimagasló sikerei. A tengerentúli piac meghódításának érdekében kísérleteztek ki egy forradalmi illatot: a Poison-t. Többek között szantálfa, pézsma, jázmin, koriander, bors, fahéj, szilva, ánizs és vanília található benne. Az alma formájú üveget gondos kutatói és tervezői folyamat eredményezte, és a tiltott gyümölcsöt hivatott megjeleníteni. A Poison intenzív és emlékezetes illat, amivel óvatosan kell bánni. A parfümcsalád többi terméke: Hypnotic Poison és Poison Girl.
Eau Sauvage (1966)
Az Eau Sauvage volt a Dior-ház első férfi parfümje. Nevét Christian Dior jó barátja, az ausztrál művész, Percy Savage után kapta, és azt jelenti: “vad”. A 60-as évek fiatalsága jelentős változásokon ment keresztül, akik tudatosan lázadtak a szüleik életstílusa ellen. A parfüm ezt a hangulatot igyekezett megragadni, akkora sikerrel, hogy a fiatalok újabb és újabb generációi fedezik fel maguknak. A citrusos illat fejjegyei a bergamot, a citrom és a bazsalikom, szívjegyei a jázmin, a koriander és a szantálfa, alapjegyei pedig a moha, az ámbra és a borostyán. Korszakalkotó elegy, mely nagymértékben befolyásolta az utána következő férfi parfümöket is. Első reklámarca a francia sármőr, Alain Delon volt.
Fahrenheit (1988)
A 80-as éveket a merész, erős karakterű parfümök jellemezték. Az alkotók nem távolodtak el ettől a vonaltól, de felfedezték az igényt az olyan parfümökre, amik nem a szabályok szerint játszanak. A Fahrenheit-ot szokatlan, benzinre emlékeztető illata emeli ki a tömegből. További illatjegyei a következők: levendula, mandarin, szerecsendió-virág, cédrus, bergamot, kamilla és citrom, valamint a szantálfa, jázmin, bőr és borostyán. A klasszikus piros üveg a viselőjének szenvedélyes természetét fejezi ki, a plakátokon pedig lángoló vörös naplementék szerepeltek. A dizájnhoz James Rosenquist azonos című festménye szolgált inspirációul. A megosztó illat hamar legendává vált, manapság egyike a leggyakrabban eladott parfümöknek.
J’Adore (1999)
A J’Adore egy szofisztikált, ragyogó illat, melyet damaszkuszi rózsa, jázmin, ylang ylang, szilva, orchidea, szeder és tubarózsa alkotnak. A tervezők egy új fajta nőiességnek szerettek volna adózni, ezt jelképezi az üveg kecses formája is, mely Christian Dior híres New Look sziluettjére emlékeztet. Mind az üveg, mind a reklámkampányok arany tónusa ráerősített a luxus érzetére. Csakúgy, mint az Eau Sauvage annak idején, ez az illat is korszakalkotó, a modern feminin parfümök prototípusaként emlegetik, és több mint 500 parfümöt inspirált. Az évek során többször is átdolgozták, ám semmit sem veszített virágos alapjegyeiből, és ezzel együtt friss, erőfeszítés nélküli csáberejéből. 2004 óta Charlize Theron a márka arca.
Addict (2002)
John Galliano 1996-ban vette át a Dior vezetését, és vele új, színpadiasabb korszak következett a konzervatív cég életében. Nem titkoltan a figyelemfelkeltés volt a céljuk a kétértelmű nevű parfümmel, melynek jelentése: “függő”. Bár egy rúzs és egy körömlakk előzte meg a bevezetését, a vásárlókat mégis a parfüm tartotta leginkább lázban. A reklámszlogen (Admit it, azaz “valld be”) a leszokást segítő programok nyelvezetére utal, sokan ezért azzal vádolták meg a divatházat, hogy divatot csinál a függőségből. A parfüm a botrányok nélkül is magára vonja a figyelmet. A narancsos alapillatra édes vanília, jázmin, szantálfa és tonkabab jegyei épülnek. A virágos tónusok keveredése egy erőteljes, magával ragadó elegyet alkot. Sokszor a Hypnotic Poison merészebb kistestvérének hívják.
A parfümök helyes alkalmazása:
- Hova fújd a parfümöt: csuklóra, fül mögé, nyakra.
- Opcionális: fújd a levegőbe és sétálj át az illatfelhőn.
- Ne dörzsöld! A felmelegedő bőr enzimeket bocsát ki, amik befolyásolják az illatot.
- A parfüm egy idő után megromlik! Jobb, ha szobahőmérsékleten tárolod, illetve kis üveget vásárolsz.
- A hosszan tartó parfüm titka: csuklód helyett a hajadat vagy a ruháidat fújd be.
- Ha a nap során parfümöt cserélsz, előtte mindig zuhanyozz le, hogy ne keveredjen a két illat. Használj illatanyagmentes tusfürdőt/szappant és sampont.
Inspirálódj
Szeretnél mindig naprakész lenni a divattal kapcsolatban? Szívesen kísérleteznél a legfrissebb trendekkel, de nem tudod, hogyan? Divattanácsaink és ötleteink segítségével mindig stílusos és magabiztos leszel!